And if you want it you got it forever

7 augusti 2011

A box of me

Idag städade jag bland lådor som stått i källarhallen hemma hos mamma och pappa. Eller städade och städade. Plockade bort det jag ville rädda från mammas städmani. Hon skulle kasta det som kastas kunde helt enkelt.

Jag hittade allt möjligt. Min "Fredrik"-låda. Där jag samlat lappar, biobiljetter, nallar, ja, supertöntiga grejer som man bara tänker på i början. Ett exempel är att det låg en lapp där jag hade skrivit ner en gullig sak Fredrik hade sagt till mig. Sånt gör jag ju inte nu längre :P

Jag hittade kort från min konfirmation. Tuff. Galen. Ego. Blond. Runt denna perioden hände en massa saker i mitt liv. Mest bra saker. Vid min konfirmation dejtade jag basisten i min 10 år äldre storebrors band. Mest för att det inte hade funkat mellan mig och han den där esteten som bara var så spännande och helt klurig. Thank god att jag strax träffade Fredrik :)

Efter en stund gick jag vidare till bastun (aka förråd..) och hittade till min förvåning en kasse med alla kort jag trodde vi hade förlorat i branden. Jag hittade kort på mig själv som nyfödd, bara timmar gammal. Kort med mig och min mamma på tillsammans. Jag trodde inte det fanns kort med oss två tillsammans, och jag blev SÅ glad. Ska välja ett av dem och hänga upp på väggen. Ens mamma är ändå alltid ens mamma <3

Jag vet inte vart jag vill komma med det här.. hm.. tja, behöver man alltid komma nånstans?
Hur som helst. Jag är nervös inför nästa vecka. Uniflex skulle höra av sig innan fredag om jag blev aktuell. Och jag tycker faktiskt första intervjun gick jättebra. Sånt känner man väl på sig? Det hade vart guld värt om jag fick det jobbet. Heltid is the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar