And if you want it you got it forever

9 augusti 2011

Cabbage

Har precis stått och rivit/strimlat/hyvlat - you name it, vitkål. Hatar att göra det, sambon får alltid göra det annars. Tyvärr är han inte hemma.. och mobilen har han inte på heller. Haha nej, alltså jag skulle ju inte ringa efter han för att han skulle fixa kålen, men jag undrar bara vart han håller hus!

En grej jag provade idag var att lägga vitkålen i en kasse och sen hyvla loss. Tack du som tipsade om detta! Jag kommer inte ihåg vem, men någon bra själ var det. Nu slipper det yra vitkål över hela köket. Kålpudding står det på menyn idag i allafall. Lchf-kålpudding.

Övrigt idag då? Nej, jag är inte på bra humör. Vet inte varfr. Bara är så. Har världens största finne på hakan och det käns som att världen är liite emot mig. Missade bussen hem med 20 sekunder med, så jag fick fint stå och vänta på nästa. 30 minuter och ingenting att göra.

Bjuder självklart på dagens bilder, egenkär som jag är!


Vitkålsröra ;P

Man riktigt ser vad arg jag är idag.
Försökte inte ens göra ett fejkleénde som jag annar
alltid gör. Fredrik får det inte lätt när han kommer hem ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar