And if you want it you got it forever

24 mars 2011

Bye bye UGA5

Känns som jag inte har bloggat på ett tag. Det kanske bara är som jag tycker, men hur som helst from now on så bloggar jag bara när jag verkligen känner för det har jag bestämt!

Idag var det avslutning på UGA5-gruppen med. Det är ändå liiite sorgligt. 12 veckor gick ganska fort ändå så här i efterhand. De 2 sista veckorna rent av sprintade förbi. Jag har skrattat otroligt mycket under denna tiden och har fått lära känna en bunt med lovely people som jag aldrig skulle träffat annars. För det är jag tacksam. I snitt har vi spelat kanske mellan 5-10 omgångar med kort. På 12 veckor har vi alltså vunnit eller förlorat inte mindre än ca 300-600 gånger. Förra veckan tyckte jag att det skulle bli helt underbart att det skulle ta slut, men nu är det mer tveksamt. Visst, själva grejen att gå på var inte jätterolig, men som sagt, människorna och veta vad man ska göra nästa dag har vart väldigt okej. Nu får jag helt enkelt se vad som händer. Förhoppningsvis kommer jag vidare till något ännu bättre.

Det var också spännande att komma tillbaka till Litorina, för då märkte jag hur mycket mer annorlunda jag var sen jag gick där för att plugga. Jag är starkare i mig själv och nu tycker jag att det är spännande att träffa nya människor, inte lite skrämmande som jag lätt kunde känna för ett par år sedan. Men det var en annan Therese som klev in genom dörrarna på Litorina för första gången då för snart 3 år sedan. En Therese som inte hade haft ett jobb på nästan 6 månader och förlorat nästan all kontakt med sina "gamla" vänner. Jag vann verkligen högsta vinsten den där första dagen. När jag hittade dem som alltid saknats, redan från minut 1 då jag slog mig ner bredvid fantastiska Lena :)

Nej, nu var det inte den gamla tiden jag skulle prata om, utan vad som hänt idag typ. Men jag kommer SAKNA mina UGOR, det är en sak som är säker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar