And if you want it you got it forever

4 december 2011

242. En sko

Jag har ett problem. Ja, jag väljer att kalla det ett problem. Förra vintern drog jag dit (halkade jag) säkert 15 gånger. Nä, jag överdriver inte ens. Ett av "fallen" är fortfarande legendariska och Fredrik återskapar händelsen jämt för alla som vill se... MEN nu till det jag faktiskt skulle prata om! Jo, alla mina skor är hala. Ibland är jag liksom rädd när det är blött ute. Mina platta stövlar funkar inte. Dem är som en rutschbana under. Sen har jag ju mina nya boots med varmt foder i. Ja, gott folk, dessa skor halkade jag med INOMHUS! Alla skor med klack går bort och ballerinaskorna behöver vi nog inte ta upp i det här sammanhanget? Så nu har jag funderat på att köpa skon nedan:


Skon kommer från Cellbes.se och kostar 349:-

Men då kommer jag till nästa problem. Hur kommer byxorna se ut när man har knölat in skon innanför? Jag äger inte byxor eller jeans som klistrar sig mot benen hela vägen. Jag kör på bootcut. Så om det är lagom bootcut på byxorna borde jag ju faktiskt kunna klämma in skon där under? Dem funkar ju när jag har kjol, leggings eller liknande. Men let's face it. Hur ofta går jag ut med hunden i kjol? Haha nu när jag kommer och tänka på det så är det nästan pinsamt ofta. Kan nästan höra hur granntanterna står och viskar: Oh, ska hon på kalas eller något sånt därnt party?. Nähä, en kissrunda med hunden. Vem tror hon att hon är? Haha. Nej så går det nog INTE till.

Nej, jag ska ta mig en funderare här hemma. I vanlig ordning är mitt kaffe kallt och jag har än så länge glömt äta frukost.

Imorgon väntar jättemycket pluggande och så hoppas jag att jag får en dejt med mina ugor inom någon av de kommande dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar