And if you want it you got it forever

22 december 2011

255. Jag knäcker

Nu är det inte många dagar kvar till julafton! Är ni klara med diverse inköp? Här hemma hos oss blev det inte så mkt julklappar. Jag och Fredrik får två var av varandra, och tråkiga som vi är vet vi redan vad ;P

Efter att ha misslyckats totalt med gräddkolan i förrgår kan man väl nästan beskriva kokningen av knäcken som en succé! Eftersom jag rört sönder kolan så rörde jag i princip ingenting i knäcken. Jag kladdade inte äns ner! Tycker faktiskt det var enklare att koka knäck på spisen än i micron. Som fusk hade jag köpt SKALADE sötmandlar, så dem hackade jag bara innan jag slängde ner dem i smeten. Ett avklippt mjölkpaket funkade suveränt till att hälla upp i de små knäckformarna. Bara att kasta det kladdiga paketet sen när man är klar. Mindre disk är en vinst!

Nu ska jag sätta igång med att göra lite askar som jag ska fylla med marknadsnougat sen. Ja, nougaten ska jag också göra idag, men där känner jag mig rätt så hemma!
Ha en trevlig dag!


Och idag bjuder jag på en bild som är nästan precis ett år gammal!
Kommer ihåg att jag stod och satte upp julgardiner i mitt förra kök
men tröttnade och tog kort på mig själv istället. Allt för att slippa ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar