And if you want it you got it forever

19 december 2011

253. Julgodis

Ja, jag kör ett sista skri med godis innan det blir helt förbjudet för mig. Denna veckan ska jag laga inte mindre än fyra sorters godis. Allt ska dock inte förtäras på egen maskin så att säga, 5 små julklappar med hemlagat godis blir det!

Imorgon startar jag med att koka Gräddkola. Är lite halvt ihjälskrämd över att koka kola själv, då det är något jag aldrig gjort, men det receptet jag har får det att låta så enkelt, så jag bara MÅSTE prova.
Dagen efter det (eller kanske på torsdag..) är det dags för min berömda marknadsnougat. Det är främst den som kommer ges bort till mina syskon, för marknadsnougat, ja de gillar dem!
Här nånstans i mellan hade jag tänkt göra knäck med, men jag får se hur det blir, om jag gör den eller inte. Haha, det får jag se efter jag gjort kolan imon. Ska göra knäcken på spisen för första gången i hela mitt liv, då jag inte har någon tillräckligt stor skål för att göra i micron.
Och till sist, på fredag ska jag göra Bountybollar. Har jag aldrig heller gjort, men hur svårt kan de va?

Idag har jag även pluggat en del, kommit rätt så långt och jag har fått klarhet i hur lång tid det kommer ta denna veckan, INTE så lång tid som jag trodde! Skönt det. Synd att jag inte kan jobba undan allt, har ett fast prov på fredag. Dan innan julafton, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar