And if you want it you got it forever

25 december 2011

256. Julen förbi

Ja, nu var det vi alla väntat så mycket på ÖVER. Samma tomhetskänsla varje gång.

Men julhelgen har vart bra i allafall.

Fredagen började jag med att sova en massa timmar, gjorde en 12 till 12. Efter det gjorde jag mina två sista prov för denna terminen och jag tror faktiskt det gick ganska bra! Sedan så hade vi taco-middag här hemma. Trevligt trevligt! Fixade det sista med julklapparna och sådär.

På lördagen vaknade vi till ett regnigt Nättraby. Gräset var grönare än på länge och termometern visade mer än 7 plussgrader. Det var faktiskt en riktigt härlig morgonpormenad med hunden, kändes som en kall morgon när våren börjar komma. Sen åt jag och min man en riktigt lååångfrukost. Efter det åkte vi till Listerby och efter att Diesel lekt pajas en stund (ja, han flippar alltid ur totalt de första minuterna hemma hos mamma o pappa) började den långa väntan! Jag, mamma, feffi och christer spelade TP (jag vann!!!) och pappa lagade mat, för han gillade tydligen inte TP (?). Storebror den yngre hade försovit sig och vaknade först vid tre (där har ni en som kan sova längre än mig!) så han kom bara hem till middagen och sen åkte han igen. Trevligt... Sen hörde storebror den äldsta av sig, han fick låna sin arbetsgivares bil, så han körde från Verkö hem till oss och då delade vi ut julklapparna!

Jag blev supernöjd med mina julklappar detta året! Jag fick:
  • En svart scarft med guldtrådar i (megastor var den med!)
  • En ny datorväska (fick en förra julen med, men den spydde en katt på..)
  • En ny liten mus att ha i datorväskan (jag har en gamermus till i vanliga fall, klump!)
  • En mixerstav med tillbehör (som jag önskade! Superbra shit ju!)
  • Strumpor (är en notorisk bortslarvare av dessa saker!)
  • Trisslotter (skitlotter btw..)
  • En köksvåg (har önskat mig det superlänge, fick av min man)
  • Pengar
  • Presentkort på KappAhl 400:-
Så ja, supernöjd. Det enda jag kan klaga på var ju trisslotterna. 3 stycken och inte en enda vinst, men det kunde ju inte mina föräldrar se innan. Dom skulle ge mig guld och gröna skogar om dem bara kunde!

Idag på juldagen har jag vart med Fredriks och hans familia och åkt skridskor på Arenan. Hade hela hallen för oss själva. Det är bra när man har en materialare till svärfar!

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar