And if you want it you got it forever

3 juli 2011

LCHF Dag 2

Idag är vi inne på dag två. Allt rullar på bra. Märkte att kroppen tömde ut all onödig vätska redan igår, blåsan fylldes i princip en gång i timmen. Men det tycker jag är jättebra, jag har haft lite problem med för mycket vätska, främst i benen, nu på sommaren. Nu är det bara den där hälsporren som ska bort med...

Frukost idag blev halvt paket stekt bacon och en omelett på 2 ägg, nån matsked grädde, och en gnutta ost. Stekte i flåtet som blev över från baconen!

Middagen står och puttrar på spisen. Jag frångår menyn igen (!) och gjorde en gryta på kottlettbiten, gjorde den alltså inte i ugnen. Men men, jag är jag. Virrig och velig. Bild kommer upp senare! Ja, inte på mig. På maten såklart ;)

Senare ikväll har jag planerat att äta en liten hemmagjord sallad med räkor, ägg, dill och majonäs. Har vart sugen på räkor i evigheter. Sambon som tror att räkor är djävulens påfund (eller avkommor) fick ett gäng Babybell-ostar istället.

Just det, jag hade ju min "vecko-vägning" idag med. Dock har bara 1 av dessa dagar vart strikt LCHF och en av dem "nu äter jag typ allt, för imon börjar jag med striktare lchf". Men vågen visade på -0,7 kg. Det ger mig en minskning på 3,1 kg på 3 veckor. Och när lchf'en börjar funka ordentligt förväntar jag mig mer. Nu är det bara 3 kg kvar till månadens mål!

Dagens middag:

Gryta på kotlett med blomkål (ja, där under ligger dem..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar