And if you want it you got it forever

9 juli 2011

Medvetet val

Nu innan var jag lite sugen på att äta något. Det är ju så varmt nu också, så jag slevade upp glass i en tallrik. Sen när den låg där så var det något inne i huvudet som sa "Nej! Stopp där!" Och istället för att bara ignorera den här rösten så gjorde jag som den sa. Jag hällde tillbaka glassen i förpackningen. Ja, jag har ju inte glass hemma i min egen frys, utan detta är hemma hos mina föräldrar.

Istället hyvlade jag mig tre skivor ost och tog lite Bregott på skivorna o rullade ihop! Och inget är ju bättre än segerns "sötma". Det krävs ändå en del av en själv för att inte få i sig en massa onödigt socker. Det är socker i ALLT. Nej inte allt, men många (som mina föräldrar) har både kylskåp och skafferi laddade med extra mycket socker.



Cheezy bild; jag vet ;P

Något jag har märkt sen vi började äta mer lchf-vänligt är att i princip inget behövs från skafferiet. Kryddor så klart, men dem har jag i min kryddhylla. I vårt skafferi hemma har vi 2 sorters kakao, 4 olika tésorter, en påse nötter och en påse kokos. Och det är allt. Det märkte F's lillebror häromdagen, när han skulle äta sin lunch hemma hos oss. Pannkakor. Sylt hade han med sig själv. Men så ville han ha socker också. Men det fick han klara sig utan. Kanske tar man för givet att varje människa har socker hemma? Hemma hos oss finns det i allafall inte längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar