And if you want it you got it forever

1 juli 2011

Sockersöt? Helst inte...

Imorgon börjar allvaret. Eller nej, imorgon börjar livet. På en lördag har jag och Fredrik nu bestämt att vi kör hardcore LCHF, ja från och med lördag då. Gud vad jag formulerar mig bra ;P

I mångas öron låter det kanske konstigt, va? äta mer fett och gå ner i vikt. Men det funkar ju! Bara man ger fan i kolhydraterna (=socker). Jag vet att det fungerar och det är mer back to basic, så som "urfarfar" åt; för att citera en viss person! Naturliga råvaror, naturligt fett. Vad mer kan man önska sig? Ja, det är hjärnan som är den farliga boven. Den tror att jag vill ha en massa saker jag inte vill. Men nu ska jag vara starkare än mig själv (?) och visa att även jag kan. Det är dags för lite jävla anamma.

Maten är jag hemma med, men det är sötsuget framåt kvällen som är lite mer trickie. Men jag får helt enkelt sysselsätta mig med annat. Träna på crosstrainern eller börja virka (som jag faktiskt alltid velat lära mig..).

Men som sagt, inget socker. Mitt enda mål under juli månad är att gå ner 4kg. 4 ynka kg. Så nu får vi se om jag klarar det ;P Min weightloss-ticker står nu på -2, så om allt går enligt planerna så ska det minst stå -6 där. Eller ännu mera minus :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar