And if you want it you got it forever

30 juni 2011

Meny för kommande dagar!

Vi håller morgondagen lite öppen, annars är allt planerat fram till och med nästa torsdag!

LÖRDAG
Kotlett i bit, broccoli, sås

SÖNDAG
Kycklingfilé i ugn, sallad med fetaost, dressing

MÅNDAG
Köttfärspaj utan pajbotten
vitkålssallad

TISDAG
Kotlett (från samma bit som i lördags)
blomkål, sås

ONSDAG
Het kycklinggryta med paprika och chili

TORSDAG
Kålpudding, gräddsås


När jag planerar mina menyer använder jag gärna samma ingredienser under fler dagar, som denna gången; kyckling och kotlettbiten. Hade kunnat gå med köttfärsen också, men jag gör gärna kålpuddingen på fläskfärs och pajen på blandfärs (eller nötfärs..). Brukar ni göra veckomenyer? Jag skriver oftast ihop min meny med inköpslistan bredvid och willys reklamblad på skärmen. Speciellt nu när vi ska äta mer strikt enligt lchf så hjälper det mig otroligt mycket. Mest för att sambon har godkänt listan och inte kan tjura över att "jag bestämmer maten" hela tiden. Han är som ett litet barn och vill allt som oftast inte äta det som är tänkt! Mest när det är fisk planerat dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar