And if you want it you got it forever

21 juni 2011

Kid, två kid.

Igår såg jag något av det vackraste jag sett i hela mitt liv. På den sidan vi har vår balkong finns det en pytteliten remsa med skog. Och där kom en rådjursmamma med två nyfödda kid. Dem måste vart HÖGST en dag gamla. Jag blev alldeles tårögd när jag såg dem. Så vackra, söta och helt underbara. Att se vilda djur och deras ungar bara med 3 meter i mellan är en av vardagens små äventyr. Men samtidigt som jag stog där och inte kunde stänga munnen, tänkte jag också på hur grym världen är. Nu befann sig de här små små söta djuren på en gräsmatta, i ett bostadsområde, med en pytteliten remsa skog som monsterungar leker i hela dagarna. Och med bara en massa vägar runt den här lilla skogen. Jag ville springa ner, lyfta upp dem och bära dem till en stor säker skog. Men samtidigt hade mamman valt att föda sina ungar här. Livet är ett underverk.

Nu ska jag snart börja göra mig i ordning. Måste gå hemifrån om en timme allra senast! Ska ut på Gräsvik och lyssna på SYV för Komvux. Intressant? Nej. Jag tror inte jag ska läsa mer på komvux. Inte om han inte har något jätteintressant att erbjuda mig.

Och nu har jag kommit med i en LCHF-grupp med. Käns bra. Den extra peppen som behövs liksom. Alla verker vara lika facebook-fanatiska som jag i allafall :) Så det här kommer nog gå strålande!
Dagen börjades med en promenad med hunden. Därefter 4 bacon och scrambeld eggs!

Hoj hoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar