And if you want it you got it forever

12 juni 2011

Chokladmoussemirakel??

Jag ställde mig för att göra chokladmoussen (lchf-okej, möörk choklad, inget socker!) ikväll. Innan när jag har gjort sån har det ALLTID blivit bra. Lyckades perfekt från ända första början, MEN denna gången, så blev det katastrof till en början.

Först så smälta jag chokladen i mikron tills den var halvsmält, sen rörde jag om i den tills den var helt smält. Hit funkade allt bra. Sen rörde jag ner två äggulor. Det var väl här det började svänga fel. Den stelnade inte där direkt så jag körde på med grädden. När jag försiktigt vände ner grädden i chokladen märkte jag att det inte alls skulle gå. Min chokladmousse såg ut som den där glassen, krossad choklad, som finns hos GB. Jaja, skit med tänkte jag. Kanske jag kan göra glass av den istället då? Eftersom den redan ser ut som glass?

Vet inte varför, men jag körde hela grejen med den misslyckade moussen i micron en stund. När jag tog ut den så var misstaget ännu större. Det hela såg lite vattnigt ut. Men om jag vispar då? Tror ni inte att det blev en jättefin chokladmousse då? Haha säger jag bara. Jag visste inte att grädde kunde bli fluffigt efter man värmt upp den. Och chokladen som hade stelnat i smulor innan hade nu istället smält. Jag ska springa ut i köket och ta kort så ni får se (springer, går, tar kort, kommer tbx, leta efter kamerasladden, lägger upp bilden...) Resten som blev över (inte mkt, kanske 1 dl) la jag i en liten plastburk och kastade in i frysen. Får se om det funkar som glass med!

Bildbevis:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar