And if you want it you got it forever

27 juni 2011

Dålig dag

Idag är en typsikt dålig dag. Eller det började redan igår när jag gick och la mig. Då dog min mp3 igen, precis som den gjorde i vintras. Får se om det tar flera månader att få igång den igen eller om den är så att säga helt död.. Irriterande. Jag låg och lyssnade på en spännande ljudbok.

Och så idag när jag kom ut från duschen, då hade Rusta ringt och frågade vart jag var. Jo tjena. Informationen går verkligen fram. Jag hade ju inte blivit beviljad praktiken där, men ändå. Jaja. Det blir upp till Gräsvik idag. Käns bara så himla meningslöst. Orka.

Jaha, nåt mer som ändå är skit nu när jag ändå spyr galla över allt? Ja, pengar. Åter igen pengar. Fredrik börjar få ont om tid att hitta ett jobb. Han blir utförsäkrad snart. Perfekt. Vi som precis flyttat till en "större" lägenhet. Det är svårt för han för han vet inte vad han ska göra. Allt han kan får han i princip inte göra. Inga vibrerande verktyg. Som målare och lackerare måste man kunna slipa ytan innan man blaskar på något. Suck.

Och denna månaden finns det 700:- över till mat. Ja, just de ja, månaden har ju inte börjat än... Eller ja, detta är under förutsättningen att f's mamma tar fredriks fackavgift, som ligger på 687:- (OMG!) och min mamma betalar mitt busskort. Roligt liv vi lever. Visst är ni avundsjuka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar