And if you want it you got it forever

25 juni 2011

På senaste tiden har jag börjat tänka på hur jag äter och vad jag äter. Visst, vi har kommit långt här hemma hos oss genom att utesluta pasta/potatis/ris. Men det är dem andra småsakerna vi måste ta itu med. Jag måste börja äta oftare och sambon måste skära ner på sina portioner, samt äta mer långsamt. De dagar jag är själv hemma, eller väljer att sova en halvtimme längre på morgonen för att sen rusa iväg i ren panik, utan att ha hunnit äta frukost; de dagarna äter jag inte föräns vid 4 på eftermiddagen. Det är inte direkt bra. Jag har blivit bättre på det. Men ändå sämre igen. Svårt att hänga med vad jag menar?

Innan så hade jag alltid med mig en proteinshake i väskan, så att jag med gott samvete kunde lägga tid på att bara göra mig i ordning på morgonen. Men nu funkar ju inte det längre. Min proteinshake från naturdiet innehåller för mycket socker och för mycket soya för mig (personer med sköldkörtelproblem ska akta sig för alla soya-produkter!!). Men det var liksom en av de få grejerna som min mage faktiskt klarar av att "äta".

Jag behöver hitta mitt mönster. Jag ska få det här att funka. Jag reagerar så starkt på att äta dåligt och få för lite sömn. Sist då med alla nätter det åskade så mycket så sov jag i princip ingenting. Vad hände? Jo, en massa vätska i benen. Det värsta jag vet. Hallå jag är 22 år. Jag ska inte behöva ha det såhär.

Jag känner ändå att jag är ganska aktiv ändå. 4 promenader om dagen med hunden, varav en av dem är på minst 1 timme, samt 15 minuter på crosstrainern. Vissa dagar går vi längre turer än andra, upp mott två timmar, men då känner jag att jag sliter för mycket på mig själv. Det gäller att hitta the fine line, så att man gör så gott mot sig själv som man bara kan, och inte förstör för att man vill så mycket mer.

Inget av det jag skrivit ovan var det jag skulle säga egentligen. Men men, ibland blir det bara så ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar