And if you want it you got it forever

2 juli 2011

Nystart LCHF Dag 1

So far so good!

Frukost: 2 stekta ägg, ett halvt paket bacon, 1 smal korv med hög kötthalt. 3 glas vatten.

Middagen för dagen står redan i ugnen. Än så länge har jag inget sötsug. Tur de, klockan är ju bara 20 i 2. Får se till att dricka ordentligt idag, otroligt varmt och fuktigt, både inne och ute.

Jag uppdaterar inlägget allt eftersom under dagen, bestämde att dag 1 ska bara ha ett inlägg och dag 2 ska ha 1 och så vidare, ja ni fattar. Så blir det lättare för mig sen att gå tillbaka och kolla liksom ;P

Nu ska vi snart börja städa, och i eftermiddag, runt 5 ska vi gå en långpromenad med hunden. Kanske köpa en Ramlösa att ha framför tv'n ikväll!
---------------------------------------

Uppdatering:

Nu står maten bara och väntar på att vi ska ta middag här hemma. Men först om 2 timmar tror jag det blir dags. Jag gjorde en pizzasallad i morse med på färsk vitkål samt olja/vinäger. Blir nog toppengott!




Uppdatering:

Det var tur att middagen var klar. Helt plötsligt vart alla (jag, sambon, svågern) hungriga här hemma. Men pajen dög och bröderna Appelberg svepte allt som blev över efter jag tagit min lilla "tårtbit". Så jag antar att den var godkänd? Haha

Jag är väldigt stolt över mig själv ikväll. Detta är första lördagen på evigheter som jag inte har något "snacks" att äta på. Inga popcorn, chips eller godis. Och jag saknar det inte heller. Vilket är fantastisk. Jag har som mantra "en dag i taget" och allt blir så mycket lättare. Detta ätsättet gör att jag inte blir sugen på något extra och samtidigt blir det inga blodsockertoppar eller dalar, utan det hålls ganska jämnt hela tiden. Jag känner mig redan starkare. Är det äns möjligt?

---------------

Ja just det ja. Detta är ju inte efter min meny som jag har stakat upp för dem kommande dagarna. Jag kompromissade med sambon att vi kan äta en annan middag, bara den finns med på veckans meny, så allt i kylen blir använt. Inte just för att jag har sagt det, utan mest för att månaden har precis börjat och vi har 400:- kvar.. Men jag ser ljust på framtiden. Jag kommer uppskatta en dålig lön, för det kommer vara så mycket bättre. Vi skulle säkert kunna få socialbidrag men min stolhet (och mina fördommar) sätter stopp där. Egentligen idiotiskt. 2 års ekonomiskt helvete mot lite stolthet. Jaja, ekonomi är ett helt annat kapitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar