And if you want it you got it forever

8 november 2011

225. Mandelmjöl

Hej och hallå! Än så länge har det inte hänt mycket idag. Får se vad som väntar. Har ätit frukost och tänkte nu plugga en stund. Ja, när jag har gjort alla "måsten" först. Ni vet dem där måstena som inte är måsten alls. Typ läsa favoritbloggarna, kolla facebook, leta efter en soffa på blocket, kolla mailen, och sist kolla facebook igen.

Detta är andra dagen i kolhydratsfrihet. Nej, där ljuger jag, grejerna vi äter innehåller faktiskt liiite kolhydrater, men vi försöker hålla oss till mat som innehåller mindre än 5g carbs/100g. Och det är faktiskt ganska lätt. Skinka, kött, smör, ägg och allt annat naturligt (ej mjöl och sånt trams) är faktiskt BRA mat.

Idag ska jag testa att baka ostbröd, eller Poonies tror jag dem kallas någon stans. Dem ska jag baka på mandelmjöl (som jag till min lycka hittade färdigt på citygross!). Mandelmjölet har 9g/100g men jag anser att det är okej någon gång i bland. Det blir fem "bröd" så det blir inte så mycket mandelmjöl i varje bröd.



Lite mer än en 50-lapp gick detta på. Tur att man inte
behöver så mkt av det!

Tjuvvägde mig i morse och jag hoppas det fortsätter så här fram till den "riktiga" vägdagen, dvs nästa måndag.

2 kommentarer:

  1. VAr köpte du detta? Ett jag hade en gång kostade ju typ 300 spänn blev helt sjukt stört!! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Katta: Jag hittade det på CityGross för 51:-
    Oj, 300:- shiet :P Och jag som svor över 50 spänn *iiih*

    SvaraRadera