And if you want it you got it forever

25 november 2011

236. Vid fotknölarna...

Sitter här och är en aning...irriterad? Nej, irriterad är jag inte. Någon annan kostig känsla är det nog. Får försöka hitta ord på den. Men blandat med irriterad/förvåning/likgiltighet/mm. Jävligt tur att jag fick så bra kritik på Info & Lo B igår, för idag fick jag INTE så bra kritik från en lärarvikarie som fills in för den vanliga antar jag. Hon sågade mig och min bokanalys vid fotknölarna. Någonstans fattar jag det, för den var inte bra. Men jag slet ändå som ett djur för att få den klar. Jag fick betyget G på bokanalysen. Ett jävla G. Jag fattar att eng c är mycket svårare än a och b, men vafan ett G. Jag har aldrig fått ett g i engelska någonsin. Men men, det ska väl vara en första gång för allt.

Nu över till något helt annat. Vart inne i stan idag. Kilade in på Cervera för att kika på en skål som jag har funderat på att köpa i snart en månads tid. Det är en ganska stor modell av en "ska lika Marimekkos skål på fot". 199SEK kostade den och jag kunde verkligen inte bestämma mig. Min första tanke var att jag skulle köpa den julröda. Men då kan jag ju bara använda den på julen. Sen tänkte jag att jag köper den i frostat glas. Men då kommer den smälta in för mycket på den vita skänken (där jag hade tänkt ha den..) så eftersom jag inte kunde besluta mig om färg så blev det ingen skål helt enkelt. Så blir det ofta när jag börjar vela. Det blir liksom inget av det.

Och ikväll ska jag titta på Idol med för en gångs skull. Fin-fiina Deelisen ska sitta i publiken och det får jag ju inte missa! Robin Stjernberg (stavning?) är henns kompis lillebror, så dem ska hejja fram han i Malmö i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar