And if you want it you got it forever

15 oktober 2011

Colour on the strån

Sitter och tänker på hur länge sedan det var jag färgade håret. Jag som färgade håret typ varje tisdag förr... nä, inte direkt varje vecka, men minst varannan månad. Sist jag färgade håret var när vi bodde på Verkö, och snön låg kvar.. hm, när var de? 1 ½ år sedan? Give or take.

Jag har för första gången på flera år levt med min "egna" hårfärg. Den är inte svart, inte röd, inte blond. Bara brun med ljusa inslag längst fram i pannan (ja, ett grått hårstrå fanns det med för ett tag sen, men de drog jag bort) haha. Men jag är SÅ sugen på att färga håret. Anledningen till att jag INTE har färgat håret på så här länge är för att jag vill kunna bli blond igen, utan att behöva lägga i avfärgningar och brottas med dessa koppartoner som alltid finns där annars. En annan anledning är också att jag har en massa sår i min hårbotten som jag typ aldrig blir av med. Vad jag har förstått så kan det vara spår av min intensiva färgning. Jobbigt. Ja. No pain no gain.

Som ni märker är det svammel, svammel, svammel. Jag säger god kväll och skonar er för resten av rappakaljan som jag har i huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar