And if you want it you got it forever

5 oktober 2011

On the edge of glory

Min dag har vart superbra idag :) Om man bortser från lite skallebank. Men den viktiga delen av dagen gick strålande. Jag hade ett möte med syon i kommunen idag. Gick bra! Jag sa att jag ville börja plugga så fort som möjligt, så jag fick börja den 17 oktober :) Ska läsa Engelska C samt Information & Layout B. Han räknade ut att det bara var 10 veckor (!!!) kvar till jul, så dem kurserna fyllde upp studier på 100%. Kommer läsa helt på distans och det är verkligen två ämnen jag tycker är superroliga.

Komvux ligger ju på Verkö, där vi bodde en kort stund 2010... Fick lite ångest när vi körde raksträckan ut till ön, speciellt när lägenheterna där skymtade fram bakom all grönska. Det var verkligen den sämsta tiden i både mitt och Fredriks liv när vi bodde där. Sorgligt att det är den bästa lägenheten vi har haft. Perfekt planering med skitbra kök, jättestor matsalsdel i anslutning till köket. Stort badrum med plats för tvättmaskin, badrumsfönster med (som jag tycker är superviktigt). Stort sovrum med stooora garderober längs en hel vägg. Stor hall med garderober, så stor hall att vi fick plats med vår datorhörna där, utan att den var i vägen. Ja, lägenheten var skitbra, var bara området och känslan av att vara vid världens ände som gjorde det lite dåligt. Åh, min jättestora balkong ;S Bittersweet!

Kom inte ihåg vad det var jag skulle skriva ;P Eftermiddagen har spenderats i sängen. Låter kanske mer spännande än vad det faktiskt var. Hade typ migrän och sprängande värk i öron och bihålor, så jag knarkade en alvedon, snortade nässpray och la mig helt enkelt och sov, så att skulle verka tills jag vaknade igen ;P

Natti natti! Nu ska vi titta på Parenthood här hemma. Den serien är FANTASTISK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar