And if you want it you got it forever

22 oktober 2011

Saknar ord

Igår såg jag det omtalade klippet från China (?). För er som inte sett detta klippet så kan jag beskriva det lite i stora drag. Man får ser ett klipp från en övervakningskamera hur en liten flicka kommer gående. Ungen är max 4 år. Det kommer en lastbil framifrån, inte i särskilt hög fart och kör helt sonika över flickan. Sen backar den sjuka jäveln så att han backar över henne med bakhjulet och kör sedan fram igen och iväg. Bara den händelsen i sig är verkligen monstruös. Men sen, ja, man ser flickan ligga där, en massa folk går förbi och gör ingenting. Dem tittar knappt. Va fan liksom!? En moped åker förbi, stannar, tittar och kör sedan vidare. Det kommer en stor bil till, den kör över flickan en gång till, precis som om hon bara vore ett fartgupp. Tillslut kommer det fram en äldre dam och tittar undrande på flickan. Flickan rör armarna lite. Tanten tar tag i armarna på henne och drar upp henne. Där och då såg man att det antagligen inte fanns ett enda helt ben i kroppen. Jag vet inte hur det är med henne nu, men när klippet lades ut så låg flickan i koma och hade förklarats hjärndöd.

Jag är förskräckt och äcklad över vad denna världen håller på att bli. Ska vi inte bry oss om någon annan alls? Ligger någon på vägen, ja, då kör vi över den.

Självklart är långt ifrån alla funtade på det här sättet. Men i klippet så såg säkert 10 personer henne ligga där, och dem gick bara förbi. Det gör mig så himla ledsen.

Tänk på att good things comes to good people, så var god för fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar