And if you want it you got it forever

19 april 2011

Bulgur mix

Eftersom detta har blivit till den värsta månaden ever, rent ekonomiskt så har vi inte ett enda öre att handla mat för. Så idag till lunch gjorde jag en röra av det jag hittade i skafferi och kylskåp.

En burk med 2 dl bulgur hittade jag längst in i skafferiet. Kokte den och hackade under tidgen gurka och öppnade konserver med championer och majs. När bulgurn var klar hällde jag den i en bunke och satte på locket, så den fick vila lite. I samma kastrull värmde jag sen upp lite överbliven köttfärssås från middagen igår. Spännande^^ Där i hällde jag också ner all majs, så den skulle bli varm. När det var klart hällde jag köttfärssåsen och majsen över bulgurn. Sen värmde/stekte jag på championerna och det fick sedan också blanda sig med allt annat där i.

2 dl bulgur och 3 dl köttfärssås växte till sig och kommer antagligen räcka till en middag till. Man tager vad man haver, och då jag inte köpt bulgurn, köttfärsen, majsen eller championerna själv så var det en ganska billig måltid. Fredrik som inte är jätteförtjust i bulgur fick skära upp ett par skivor blodkorv och steka.


Inte världens vackraste mat, men mättar gott när pengarna är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar