And if you want it you got it forever

24 april 2011

Soleksem..

Ja, solen kom med buller och bång. Detta var nog den mest soliga påskhelgen ever!

Jag och Fredrik åkte hit till Listerby redan på långfredagen och då arbetade vi ute i trädgården hela dagen. Att jag blev solbränd! Eller ja, jag vet inte vad ni tänker när man säger solbränd. Men jag blev RÖD. Och jag hoppades någonstans där innerst inne att soleksemen som dök upp första gången förra sommaren skulle utebli, men icke :( Fast det visste jag nästan om också. Jag googlade ju de förra året och då läste jag ju bland annat att soleksem kommer tillbaka år efter år när man väl haft det en gång! Nån som vet om det verkligen är så? Suck i sånna fall! Så nu sitter jag och försöker inte klia på de hemska utslagen på händerna eller någon annan stans. Hatar det här. Fick dock inga i ansiktet denna gången, vilket jag är tacksam för :)

Påskmiddagen stod nästan jag och Fredrik för igår. Vi rullade och stekte köttbullar, kokade ägg och svängde ihop en ugnsomelett. Ja, när jag tänker efter så var det inte nästan vi som stod för middagen. Fanns ju helgskinka, prinskorvar och räkor med! Hur som helst. Hela familjen var här förutom Micke, han svarade inte äns i telefonen, så vi antar helt enkelt att han jobbade. Joakim var bakfull men kom ut ändå, mamma fick köra in och hämta han på Trossö :P Sen hade vi då middag och så spelade vi kort tills klockan blev mycket.. och jag vann :D

Idag har jag med vart ute i trädgården här i Listerby och rumsterat om i rabatterna. Slutade dock när eksemen gjorde sig påminda om att de faktiskt satt där de satt. Hade tyvärr ingen solskyddsfaktor med mig, så jag satte mig i skuggan och gosade med min bebis-Diesel <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar