And if you want it you got it forever

4 april 2011

Ny vecka!

**Varning: På tok för långt inlägg!**

Så nu kör vi ny vecka igen. Förhoppningsvis får vi reda på något om lägenheten denna veckan. Orkar inte gå och fundera på det längre, vill bara VETA!

I övrigt idag har jag ännu inte gjort så mycket. Var ute med Diesel och gick i 40 minuter. Kunde man göra annat eller när man vaknade till detta härliga vårväder? Eh nej! Samtidigt hade jag ljudboken i öronen (ja, eller örat, känner mig inte bekväm med att ha ljud i båda öronen när jag är ute och går..). Det enda som drog ner på humöret lite var att Diesel bestämde sig för att bajsa cirka 1000 gånger och jag hade 2 bajspåsar.. *visslar och tittar bort* och att min vänsterfot är efterbliven! Känns som att skon sitter för hårt, men om jag skulle lossa den mer så skulle den trilla av. Men jag vet att jag har haft det så här innan med. Det är när jag går "för fort" som det först börjar göra ont i foten, som sen sprider sig upp till hela smalbenet. Irriterande! Nog om de nu!

Idag ska jag göra det en massa skoj,, 6 maskiner tvätt typ :P Men det är skönt när man har tömt de sista kläderna som vart på tork, rensat bort luddet ur torktumlaren (för gud förbjude om man glömde..), släkt lampan och dratt den där sköna sucken av lättnad. Tills man ska låsa dörren till tvättstugan och då kommer på att kolven ska sättas på nytt datum, då den tvätten man precis tvättat kommer vara lika skitig igen. Well well.

Idag hoppas vi även på att min fina sambos papper från försäkringskassan kommer. Det har blivit något fel i komunikationen mellan f-kassan och feds a-kassa så denna månaden fick vi helt enkelt inga pengar. Inget brev eller ens ett telefonsamtal för att berätta att det blivit fel. Nej, det fick vi reda på när vi var inne på sista dagen som hyran skulle vara betald och vi ringde till a-kassan. Så om vi ha tur så är det KANSKE den 14:e denna månaden som gäller istället. Om papprena (heter det papperna eller papprena eller kanske till och med papprerna?) hinner komma.. Fick be mina föräldrar om hjälp denna gången. Hatar verkligen det. Men men, är glad att dem kan hjälpa i allafall.

Nej, nu känner jag att det får vara nog för nu! Eller? Jo hur har det gått med viktminskningen denna veckan då? Haha, jo tack bra. - 4 hg :P

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar