And if you want it you got it forever

12 april 2011

I mitt kök...

... just nu luktar det fantastiskt!

Jag har en chili con carne som står och puttrar på spisen. Det låter sådär hemtrevligt när den står där och småbubblar. Och samtidigt har jag bröd på jäsning. Ja, idag bakar jag ett enkelt vitt matbröd. Mest för att Fredrik ville ha det till chilin och kanske liten del för att jag är housewifey idag :P Får se om bild på brödet kommer upp senare.

För att prata om något helt annat så har jag jätteont i fötterna! Eller rättare sagt under hälarna. Igårkväll körde vi motion allan ballan. 1200 steg från oss (ja, jag räknar i steg för min stegräknare är alltid runt halsen numera!) ligger det en motionsslinga. Den är inte jättelång eller jättekort utan ganska normallång (?) Hur som helst den gick vi igår, och det är branta backar i den, kanske 10 stycken, och då menar jag BRANT. Jag var trött som ja jag vet inte vad efter att varvet var klart. Men då tittade jag på stegräknaren. Bara 6500 steg totalt för dagen. Det gick inte för sig. Vi blev tvugna att gå ett varv till. Det värsta är att jag inte kom upp i 10.000 steg som jag allra helst vill, men jag tror att de branta backarna vägde upp ganska saftigt för avsaknaden av 500 steg.

Nu är klockan kvart över 12 och hittills har det blivit 2.717 steg. Men ingen fara, jag har bara tagit morgonrundan än så länge! Jag och Fredrik är alltid ute och går en timme vid 18-tiden så jag tror jag klarar mig idag. Man kan gå en massa steg på en timme kan jag berätta :) Jag har blivit manisk och måste alltid kolla "Stig" (som jag kallar min stegräknare) efter att jag har gått en viss sträcka.

Ikväll och i morgon är det städning som står på schemat. Dem ska komma och förbesiktiga vår lägenhet klockan 15 imorgon. Sen får vi se när det bär av en våning upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar