And if you want it you got it forever

19 april 2011

mig själv

Jag känner i hela mig att jag är förändrad. Jag är mer mig själv. Äntligen. Jag har mer kontroll över mina känslor just nu och kan leva på som vem som helst. Det är bra. Nu är det bara ett jobb som ska till med...

Jag kommer ihåg när jag var 14. Fantastiska 14. Jag var hög på egoism och självkänsla. Sjukt. Fjortis ut i fingerspetsarna. Ja, jag var både blond en period och nästa period svarthårig. Urringningar som jag skulle skämmas för att gå i nu. Jag klarar inte äns att dricka hälften så mycket alkohol som jag gjorde då. Men allt var ju så spännande. Målet var att komma undan med så mycket som möjligt som man egentligen inte fick göra. Och jag har kommit undan med en massa ;) Jag är glad att jag hade den perioden i mitt liv, för det hör väl till? Jag har några av mina bästa minnen med mig där ifrån, kanske några av dem sämsta med *haha* men om man ska se på det stora hela så var det fantastiskt. Nu skulle jag aldrig få för mig att byta om på bussen eller prata om en annan passagerare som sitter mitt framför mig. Nej, omogen och otrevlig var jag, mot dem jag inte kände så klart!

När jag nu är 22 (ja tänk, jag har blivit sådär "skitgammal") inser jag att livet har mer att erbjuda än kompisar, kläder och alkohol. Visst, det är fortfarande en rolig del, men det är inte allt. Jag vill få ut så mycket mer innan jag trillar av denna pinnen som vi kallar livet. Jag vill resa, se nya saker, testa nya saker. Kanske kommer jag få göra det en vacker dag, men tills dess är jag nöjd med det som är just NU. Jag har min fina fina Fredrik och snart har vi vart ett par i 8 år. 8 år! Det är sjukt länge. Men det känns fantastiskt. Jag VILL leva med han och det är ett aktivt val jag gör varje dag. Jag tar inte han för givet, eller jo om sanningnen ska fram så gör jag det ibland. Men ni fattar..ja.

Hur som helst. Detta året ska jag satsa stenhårt på att få tag på ett litet jobb. Jag behöver det! Och då tänker jag inte främst på pengarna i första hand utan den sociala biten. Jag BEHÖVER träffa människor för att må bra. Och jag mår jävligt bra när jag jobbar. Sen att man får lite mer pengar är en extra bonus kan man säga!

So long suckers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar