And if you want it you got it forever

6 april 2011

Fika dags!

Ja igår var ju grannen över på kvällen och jag trodde mig minnas att hon älskade kladdkaka. Så det var det som bakades här igår. Jag testade ett nytt recept.. eller ja, det gör jag varje gång för jag slarvar alltid bort recept. Så detta receptet gjorde man direkt i kastrullen där man smälte sitt smör. Och ja, den blev den bästa kladdkakan ever, så detta receptet håller jag hårt i :)



Rörde ihop allt i grytan...



Och här har vi den färdiga produkten. Jag vet inte hur snabbt "vanliga" kladdkakor blir klara i ugnen, men denna var klar på 15 minuter och då var den inte alls jättekladdig! Vi köpte typ några café-cookies också, MEN dem smakade kemiskt och äckligt. Alla tummar ner! Tur vi hade kladdkaka och gammeldags vaniljglass att bjuda på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar