And if you want it you got it forever

30 april 2011

konstrunda

Ja en liten del av blekinges konstrunda var vi ute på idag. Min ena storebror som jobbar på måleri och hälsa kände en av konstnärerna som ställde ut, så hem till henne åkte vi och tittade på hennes tavlor. Där köpte mamma även en lott till konstnärslotteriet, dvs man kan vinna en fin-fin tavla, ja eller målning, vad man nu än vill kalla det.

Efter vi hade vart där så åkte vi till glasbruket som ligger i det gamla vattentornet här i Nättraby. Jättefina grejer, fast jag trodde det skulle vara liiite finare ändå. Efter det gick vi en runda på Blekingeplantan och köpte en rhododendron (!?) buske.

---------------

Byter ämne lite hastigt här :P Jag sitter i skrivandets stund hemma hos mina föräldrar i mitt gamla rum. Eller ja, nästan-gamla rum. Är ju en vägg utslagen här, jag ville ju så gärna ha större rum, men när jag väl fick det så kändes det aldrig riktigt som mitt igen. Hur som helst. Valborg till all ära, men jag behöver lugna mina nerver. Den senaste veckan har vart hemsk för mitt psyke. Självklart är det de här med pengarna. Jag har blivit besviken för varje dag de inte kommit och sen byggt upp en större och större ängslan för att behöva be om pengar. Men jag tog tjuren vid hornen igår morse och ringde till mamma medans fredrik var inne i affären och köpte hundmat för våra sista pengar *suck*, och självklart gick det bra att låna pengar. Men det är inte kul. Nä, nu ska jag sluta älta det här, föreställa mig att allt kunde vart mkt värre osv. Scenariot kunde faktiskt varit så att jag inte hade haft mina föräldrar, och då hade vi ju verkligen suttit i skiten helt enkelt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar