And if you want it you got it forever

10 maj 2011

Inkokt

Här sitter jag i ren hemmafru-anda och väntar på att timern ska pipa. På spisen står en liten kastrull med lite vatten, lagerblad, pepparkorn i olika färger, salt och ättikssprit. Jag håller på att testa mig fram till den bästa inkokta laxen. Hoppas jag lyckas snart, jag har bara fyra laxbitar att testa på :P Inkokt lax har jag bara ätit en gång i mitt liv och det var i skolbespisningen och det smakade ljuvligt! Så jag tänkte, det måste jag testa att göra själv, de borde kunna gå att göra godare!

Jag har mer och mer blivit intresserad av mat på senare år. Nej inte att ÄTA mat, utan tanken bakom, och svåra tekniker som inte alla kan. Kanske att jag skulle blivit kock istället. Visst, jag är bra på merförsäljning men det hjälper ju inte direkt mig just nu.

NU piper timern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar