And if you want it you got it forever

25 maj 2011

Jodå visst hade jag tid att blogga mer. Arbetet har helt stannat av här hemma, för idag kom dödsstöten IGEN. Denna månaden får vi bara pengar för 2 veckor av Fredriks a-kassa. För det strulade självklart till sig när han gick en dag på en kurs. A-kassan säger att det ligger i arbetsförmedlingens datasystem, och det stoppar därför upp utbetalningen, MEN i arbetsförmedlingens system är det tomt, dvs inget som kan stoppa upp. Så hon vi pratade med på ams i morse skulle lägga papper på posten idag hem till oss, som vi sedan ska skicka till a-kassan för att visa att det inte ligger något hos dem. Jag bara känner att denna processen kommer bli lång. Och som vanligt är det vi som blir lidande i det hela.

Vi lever liksom nästan alltid på gränsen just nu, och att vi inte får de där 4000:- som vi har räknat med ställer till det en hel del för oss. Och dem pengarna kan vi ju få vänta på med, vi ska vara glada om nästa månads utbetalning kommer. Så nä, allt jag såg fram emot denna veckan är bara åt helvete just nu. Med hjälp av Fredriks mamma som tar hans a-kassa räkning får vi råd med räkningarna precis. Nej vänta, vi får ju 100 kr över att handla mat för. Nej just det ja, Diesel ska på återbesök hos veterinären, och så måste jag betala min buss till och från stan på fredag. Jaha, nu låg vi back igen. Jaja vi behöver ju i allafall inte sätta igång kylen och frysen i den nya lägenheten förän om ett par veckor, när vi kanske har råd att köpa mat igen.

Det stör mig så jävla in i helvete att personer jag känner som går på socialbidrag har det mycket bättre ställt än vad vi har det. Har man socialbidrag ska man också leva på smärtgränsen tycker jag. Jag vill aldrig mer ha det så här. Får jag inte nåt av alla tusen jobb jag sökt snart så vet jag inte vad jag gör. Hade jag vetat att det skulle vart så här tungt i flera år, då hade jag gett upp för länge sen. Ursäkta men jag är så förbannad och deprimerad att det inte finns just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar