And if you want it you got it forever

21 maj 2011

Självklart vann jag inte lampj*vlen, men det var väl lika bra, för hunden som behövde gå till veterinären satte bak budgeten en bit... Men nu är han i allafall på bättringsvägen och är helt som vanligt igen faktiskt. Jag var rädd för att han skulle vara jättekonstig när han fick både antibiotika och smärtstillande medecin, men det märks inte på han äns!

Nu är det bara 6 dagar kvar till flytten med. Känns som den här månaden har vart i en hel evighet. Får nog åka in till arbetsförmedlingen med nästa vecka och påminna dem om att jag skulle få nåt hemskickat den 5 maj. Visst, det är inte världens roligaste att gå på ett annat program, men det är bättre än att gå hemma varje dag, och man har ju faktiskt chans att knyta kontakter. Bara för att dem andra i gruppen är arbetslösa nu betyder inte det att dem kommer vara det sen. Och sen är det ju ganska trevligt att träffa nya människor med. Jag känner att jag har haft jättetur varje gång jag börjat på nåt, på Litorina träffade jag min ladies, på ett gruppmöte på ams träffade jag Jenny och sen min lilla uga-grupp :D

Annars idag har jag vart ute på bredagårdens handelsträgård. Mamma hade verkligen beslutångest över vilka blommer hon skulle köpa, men det blev ett par stycken sen. Jag plockade upp en lite pelargon med. Egentligen onödigt, då jag måste ha en massa fler, men dem får jag ta sen.

Denna veckan och nästa kommer nog innebära en hel del stress, men jag tror vi klarar oss. Kul när det händer nåt liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar