And if you want it you got it forever

10 maj 2011

Sommardag

Klockan är bara snart 12 och det mesta som ska hinnas med idag, har hunnits med. Är bara så irriterad över att vi inte har tvätt-tid föräns på söndag. Det var fullt i över en vecka framåt sist jag skulle boka. Vi har hur mycket tvätt som helst!

Vi har i allafall vart och handlat dagens middag i affären, gått en promenad längs ån samt dammsugit och städat. Har även hunnit med en lugn och härlig frukost ute på altanen med Fredrik, och Diesel tiggandes under bordet ;P

Ja, en rolig sak till. I morse när jag ställde mig på vågen kunde jag konstatera att jag väger mindre nu än vad jag gjort på typ 2 år. Det har gått väldigt långsamt, men så länge det inte sakta tickar iväg uppåt istället så är jag nöjd för tillfället. Men sen april förra året har jag gått ner typ 8 kg. Det var julen som gjorde den extra skjutsen och tog bort 3 kg :P Men jag antar det blev så för att på julen äter jag i princip bara kött och ägg. Ni vet, köttbullar, prinskorvar, skinka, ägghalvor, räkor och omeletter. Men jag och Fredrik skaaa börja med LCHF igen. Jag mådde så bra. Det blev bara så att vi kom av oss när jag fick maginfluensa och typ bara ville dricka iskalla små MER.

Jag har valt att jag helt enkelt ska sluta deppa ner mig, för det är bara jag som mår dåligt av det. Snart flyttar vi och det kommer bli det bästa som hänt på länge! Väldigt länge. Och fortsätter vågen ticka neråt lite fortare blir jag ännu mer nöjd. Tänk när jag äntligen kan göra dem sakerna jag längtar efter. Afrodans, zumba, spinning och framförallt jogga en runda på kvällen. Future here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar