And if you want it you got it forever

8 maj 2011

med ris

Ja nu var det återigen söndag. Kom hem för ett par timmar sedan. Sen dess har jag och Fredrik sett på världens kassaste film "Deadgirl". Inte bra alls! Efter det bestämde vi oss för att ge oss ut på en liten promenad. Klockan var liksom snart 22 och det var fortfarande ljust ute! Luktade otroligt också från alla blommande träden när vi gick längs ån, hand i hand. Ja, det är ordning i torpet igen :)

Imorgon ska jag bege mig in mot stan för ett besök på arbetsförmedlingen och sen tänkte jag sätta mig en stund på biblioteket. Kom precis på att jag kommer ju inte veta vad klockan är, jag har ju glömt min telefon hemma hos mamma och pappa. Hur gör man då? :P Jag har ju inte ens en vanlig klocka. Förr när man var tvungen att bära mobiltelefoner i handtag, då hade jag en vanlig klocka på armen... Jaja, jag får lösa det på nåt sätt!

Vi har än så länge inte fått några pengar heller, så nu går vi på det sista i frys och skafferi. Så denna veckan blir det kycklingburgare med ris och lax med ris. Om gurkan i kylen är fit for fight så får även den följa med i någon av rätterna. Gud vilken kulinarisk mångfald! Hm, jag har ju faktiskt spenat och  wokgrönsaker med. Kan nog slänga ihop en wok-ris-röra och äta till nån av rätterna. Låter nästan till och med lite gott. When life gives you lemons..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar